abcde

ESKI BIR BONUS KAFANIN ITIRAFLARI

Eski bir afro saç-bonus kafa sahibi olarak, bugün saç güçlendirme, hacim arttırma ve dökülmeyi önleme ürünlerine muhtaç kalışım tamamiyle bir ‘şeytan icadı’ olan saç düzleştirici tost-maşalar sayesindedir. Eskiden fön bile zor çekilen kabarık mı kabarık kıvırcık mı kıvırcık saçlarımın reklamlarda ahenkle dans eden dümdüz saçlar gibi olmasını hayal ettiğim dönemler ortaokul zamanıma denk gelir. O zamanlar gün aşırı aksatmadan gittiğim kuaförler benim için adeta sihirli bir mabetti. Afro girip, reklamlardaki kızlar gibi çıkıyordum. Sonra bir gün bir alışveriş merkezinde bir tezgah gördüm, bir tezgahtarın elinde sihirli bir maşa, gelen kadınları birkaç dakika içinde dümdüz saçlara kavuşturuyordu. İşte sonun başlangıcı. En son evde ayna karşısında kendimi sadece birkaç dakika içinde dümdüz saçlarla bulduğumu hatırlıyorum. Ne büyük mutluluk! İşte bu ürün benim hayatımın ürünüydü. Artık her sabah okuldan önce fön çektirmek için kuaför kaıpısında beklemek ya da aman saçım bozulmasın diye nemli, ıslak havadan yağmurdan kaçmama gerek yoktu. Mucize elimin altındaydı sadece bir priz bulabildiğim her heryerde 10 dakikada saçım hazır ve nazırdı.

Ama bu meretin saça fönden çok çok daha zarar verdiğini, yıllar içinde saçın yapısını değiştirdiğini ve dökülmeye yol açtığını anlamam üniversite mezuniyetinden sonra oldu. Saçımı o yıllar içinde neredeyse kimse normal kıvırcık haliyle görmemişti. Çoğu arkadaşım kıvırcık saçlı olduğumu bilmez bile. O derece sık saçımı düzleştirirdim yani. Düz saç hayranlığının bana maliyeti sönük, kurutulduğunda ne kıvırcık ne de düz olan ve dökülen saçlar oldu. Şimdi tekrar eski haline dönebilmek umuduyla saç güçlendiriciler kullanıyorum, saçımı ille de düz istersem fön çekiyorum ve mucize ürünler bulmaya çalışıyorum. En azından eski kıvırcığa dönemesem de hacimli bir saçım olsa yeter. Gerçek hacim için Şimdiye kadar o ‘mucizevi ürünü’ bulamasam da ona yakın birşeyle karşınızdayım işte: ‘Bumble and Bumble (Really) Thickening Serum’

Özellikle saçımı fönlediğimde sıfır hacim, kafaya yapışık durna saçlarımı eski sağlıklı günlerindeki gibi canlandırdı. Hani dolgun saçlar dipten yukarıya doğru hacimli gelir de sonra aşağıya düşer aynen öyle. Arkalarda da krepe etkisi yapıyor. Benim için inanılmaz işe yaradı.

Aşagıda vereceğim kullanım videosunda gece yatmadan önce sac diplerine sürün, sabah duşunuzu alın ve sacı normal şekillendirin diyor ama Paris Sephora’daki tezgahtar eğer sabah saçınızı yıkayacaksanız ondan sonra sürün, yani ürünü kullandıktan sonra saçınızı onun üstüne bir daha yıkamayın dedi. Kişisel fikrim de aynı yönde. Saçı yıkayın, ürünü sürün ve şekillendirmeye geçin. Ekstra volüm için geceden de sürüp sabaha bir daha uygulayabilirsiniz.

Ürünün tek kusuru çok küçük bir şişeye oldukça pahalı bir fiyatının olması. Ben Paris’te 50 ml’lik şişesine 30 Euro’ya yakın verdim. Türkiye’de ne kadardır bilemiyorum ama bundan ucuz olacağını sanmam. Ancak ben kendi saçlarımdaki mucizeyi görünce, azar azar da kullanınca denemeye değer diyorum.

Bir Cevap Yazın

